Login of registreer om een bestelling te plaatsen
Word Canteen-punt en nodig jouw medewerkers uit

Blijf (mentaal) fit en gezond: 7 pijlers

Bedrijfs catering gezonde lunch werk

Mensen leven langer dan ooit tevoren, maar niet per se vitaler. Een oorzaak zou kunnen zijn dat onze drukke levensstijl ons onbewust in de richting duwt van ongezondere gewoonten. Klinkt dat herkenbaar? Gelukkig zijn er hulpmiddelen om het tij te keren. Springbok Coaching vat het samen in 7 gezondheidspijlers.

Ontdek welke gezondheidspijlers vitale mensen delen en hoe je ze zelf ook kunt toepassen.

Meer bewegen

Integreer korte beweegroutines in je werkdag en vermijd zo gezondheidsproblemen op lange termijn. Sta bijvoorbeeld elke 30 minuten eens op aan je bureau. Gebruik gerust een appje zoals Stand up, The work break timer om je daaraan te herinneren. Het is misschien een kleine eerste stap, maar wel eentje in de goede richting.  

Gezonder eten

Geniet van je welverdiende middagbreak en consumeer, naast je lunch, bewust elke minuut van je lunchpauze. Precies, gebruik je tijd en probeer om langzamer en bewuster te eten. Zo voel je je sneller verzadigd en eet je niet te veel. Lekker makkelijk, toch?

Meer veerkracht

Vergeet multitasken en kies voor efficiënt singletasken door simpelweg die storende meldingen op je telefoon uit te zetten. Je merkt het snel, met deze slimme gewoonte versla je onnodige stress en verwelkom je je broodnodige focus. 

Beter slapen

Vermijd beeldschermen een uur voordat je gaat slapen. Het blauwe licht van je gsm, laptop of televisie onderdrukt de aanmaak van het slaaphormoon melatonine. 
Stel een automatische slaapmodus in op je smartphone en je telefoon wordt stil op het gevraagde uur. Je berichten komen wel nog binnen, maar je krijgt geen meldingen meer. Slaap zacht!

Positieve werkomgeving

Volgens onderzoek maak je tot 30.000 keuzes per dag. Het is moeilijk te tellen – zelfs met streepjes zetten – maar ongeveer elke drie seconden popt er een nieuwe gedachte in je brein op. Hoe kan je je beslissingen onbewust in de gezonde richting duwen? Wel, je fysieke omgeving kan gezond gedrag stimuleren of belemmeren. Pas dus je omgeving zo aan dat de gezonde keuze de makkelijkste keuze is.

Kracht van positief denken

Zeg jij soms tegen jezelf: “Bravo, dat heb je goed gedaan!” Wellicht niet. We kloppen niet vaak op eigen borst en daardoor voelt het wat vreemd en onwennig. Tijd om daar verandering in te brengen. Focus je dagelijks op de dingen die goed gaan én geef jezelf een dikke duim. Zo ontwikkel je meer positiviteit en verlaag je het risico op chronische stress.

Werken in verbinding

Er gaat niks boven een welgemeend schouderklopje, nietwaar? Dat geeft je instant vleugels. Toon jij vaak waardering aan je collega? Wel, het is nooit te laat. Begin vandaag nog met het geven van complimentjes en stimuleer je omgeving. Het duurt vast niet lang of je krijgt er eentje terug. Beloofd!

Meer weten over deze belangrijke leefstijlpijlers?

Boek dan via hello@canteen.be een keynote op maat van je organisatie en inspireer je medewerkers in hun aanpak naar een gezondere levensstijl. We bieden verschillende inspiratiepakketten aan in samenwerking met whealthy workplace expert Springbok Coaching en/ of voedingsconsulente Sandra Bekkari.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Gerelateerde posts

Bestelling

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang € 15 korting op je eerste bestelling. Je ontvangt wekelijks de beste acties en lunchinspiratie in je mailbox. Je kan je hiervoor altijd uitschrijven.
Ik ga akkoord dat Canteen mijn gegevens opslaat en gebruikt om mij voor deze doeleinden te contacteren in overeenstemming met het privacybeleid.

Je bent ingeschreven op onze nieuwsbrief!

Met de kortingscode CANTEEN15 krijg je € 15 korting op je eerste bestelling.